Un studiu publicat in Archives of Internal Medicine vrea sa rastoarne idea ca multivitaminele ne ajuta sa fim mai sanatosi. Mai mult, acest studiu aduce o concluzie surprinzatoare: femeile ce iau multivitamine traiesc mai putin!
Savantii americani au ajuns la concluzia ca femeile ce au luat frecvent multivitamine au un risc mai mare de deces decat cele care au luat doar placebo.
Aceeasi concluzie a fost constatata si in cazul femeilor care au luat în mod regulat suplimente alimentare precum: fier, vitamina B6, acid folic, cupru, zinc sau magneziu.
Cu toate acestea a fost gasit si singurul supliment din totalul de 15 folosite in studiu ce a fost luat de grupul cu cel mai mic risc de deces: calciul. Desi cercetarile au constatat o legatura între vitamine si un risc crescut de deces, nu a fost dovedit faptul ca suplimentele au fost cele ce au cauzat moartea.
Totusi, autorii studiului spun ca motivele din spatele concluziile lor nu sunt inca foarte clare. “Am vazut un risc crescut de mortalitate totala, dar nu stim cu adevarat care este motivul”, a spus Jaakko Mursu, profesor la Universitatea din Minnesota.
Daca pana de curand datele disponibile din studiile legate de efectele secundare ale suplimentelor alimentare au fost fie limitate fie subraportate, specialistii recomanda in urma acestui nou studiu sa nu mai fie prescrise vitamine si suplimente minerale in cadrul unor masuri preventive, cel putin in cazul unor persoane cu o alimentatie buna si echilibrata.
Sursa: www.Sanatate-Curata.com